Принципна схема на газов инжекцион

Газов инжекцион - монтаж, предимства, надежност и безопастност

Принцип на работа

Избор на система

Новото поколение газови инжекционни системи намират все по голямо приложение като техническо решение за конвертиране на съвременните бензинови автомобили на пропан бутан или метан. От тук обаче възникват редица въпроси за избор на система, марка, модел, производител, кои са съществените предимства и как да изберем най-подходящата система за нашия автомобил. В повечето случаи, когато автомобилът е с пластмасови смукателни колектори се смята, че трябва да бъде монтиран газов инжекцион. Това е така, но трябва да се вземат предвид и редица други фактори, които обуславят правилната работа на двигателя след конвертиране на автомобила с алтернативно гориво / пропан бутан или метан /. От 2000 година в Европа е въведен унифициран стандарт за диагностика на всички видове автомобили, наречен EOBD / European on board diagnostic /. От този момент нататък се увеличават изискванията за изгорелите газове и се въвежда стандарта Euro 1. През годините този стандарт непрекъснато се завишава и в момента се работи върху стандарт Euro 5 Euro 6.

Монтажът на газова уредба по същество представлява промяна в горивната система на автомобила. При по старите автомобили това не предизвиква аномалия в работата на двигателя, но при коли, които вече има завишени критерии за изгорелите газове, както и които споменахме по-горе, работата на двигателя се променя и датчиците регистрират тези промени в горивото, което води до влошена работа и динамика на двигателя. Ето защо е задължително да се монтира газов инжекцион, като по този начин ще се избегнат всички аномалии в работата на автомобила и във всеки един момент той ще работи с точно дозирана горивна смес.

В момента на пазара се предлагат огромно количество като модели газови системи. Много от тях са с атрактивна цена, но за сметка на това със съмнително качество. Въпросът е защо да платим двойно като можем да минем на половин цена. И тук е основната заблуда, както и при голяма част от „специализираните сервизи" . Не е необходимо да се плаща скъпо, като може да се работи с по-евтиния вариант. Евтините газови инжекциони са от най-нисък клас и едва покриват автомобили до Euro 1 или максимум Euro 2. Когато се монтира такава система наистина се решава проблема с детонирането в смукателния колектор и вероятността за счупването му.

сновния проблем, който на практика остава при неподходящо избрана и монтирана система е високия разход гориво и неравномерната работа на двигателя. Така ще се окаже, че икономията от 200 – 300 лв ще бъдат платени за 1,2 месеца като преразход на гориво.

За правилният подбор на газова уредба за вашия автомобил ние с удоволствие ще ви предложим подходящата система и ще направим безплатна консултация.

 

Предимства на газов инжекцион

Конвертирането на бензиновия двигател на пропан бутан или метан има редица предимства:

- намаляване на вредните емисии в отработените газове;

- повишаване живота на двигателя от 1,5 до 3 пъти, поради по-малката вероятност от детонационно горене в цилиндъра / самозапалване на гориво въздушната смес/;

- увеличаване пробега за използване на двигателното масло;

- намаляване разходите за гориво на 50 %;

 

Надеждност и безопасност

Статистиката показва, че при всички станали катастрофи, пожари и аварии автомобилната газова бутилка последна е детонирала. Инцидентите с битови бутилки са с пъти повече отколкото инцидентите с автомобилни бутилки. При евентуален пожар в автомобила първото и най-опасно нещо за евентуална експлозия е бензиновия резервоар. При запалване примерно в предната част на автомобила / двигателния обсег / огънят може да тръгне по бензиновите маркучи и да стигне до бензиновия резервоар и той съответно да експлодира . Бензинът има пълзящ пламък . Това обаче не може да се случи с газта, колкото и силно да е запалването газта гори със стоящ пламък, като горелка или дюза на запалка и пламъкът не може да допълзи до бутилката. По новите европейски изисквания всички автомобилни газови бутилки са оборудвани с така наречената евросонда, която има три защити: електрически клапан, който спира подаването на гориво към двигателя, клапан за превишаване на налягането на бутилката и механичен бързодействуващ отсекател на горивото към двигателя. Дори и при евентуален удар на автомобила газовата бутилка е изключително здрава и вероятността от деформация е минимална.